;

30 June 2008

Galeri SRS : Ronda..., ronda sampai pagi..

Skim Rondaan Sukarela (SRS) KRT Sentosa merupakan salah satu bahagian yang bertanggungjawab dalam menguruskan kawalan malam di sekitar Zon KRT Sentosa. Terdapat 4 kawasan yang telah dipecahkan iaitu sektor A, sektor B, sektor C dan sektor D. Setiap sektor mempunyai ajk yang bertanggungjawab menjaga keselamatan di sektor masing-masing.


Pada dasarnya SRS KRT Sentosa mengadakan rondaan pada setiap malam bermula pukul 12.00 malam hingga 4.00 pagi. Dianggarkan seramai 8 - 10 petugas SRS yang ditugaskan menjalankan rondaan pada setiap malam.Petugas SRS bersiapsedia untuk melakukan rondaan...Petugas SRS sedang mendengar arahan daripada ketua..

"nanti semasa meronda ...jika nampak yang mencurigakan... sila ambil tindakan segera..."

"Hentak kaki...dari kiri cepat jalan...."

Berjalan kaki..... memastikan kawasan setempat selamat...

"Aksi Pak-pak rempit SRS Sentosa..... "

" hai.....nagntukye..... bila nak balik ni..."

"untuk hilangkan ngantuk...Tongkat Ali sampai.........."

mata semua dah kuyu.....ingat bantal......

28 June 2008

Akademik Bola Sepak Sentosa

Satu lagi pencapaian telah dicapai oleh KRT Zon Sentosa, Taman Nusa Damai apabila berjaya menubuhkan sebuah kelab akademik bola sepaknya sendiri. Kelab akademik bola sepak ini di bawah naungan Biro Sukan dan Kebudayaan KRT Sentosa.

Kelab Akademik Bola Sepak Sentosa ini mula ditubuhkan pada 1 Mac 2008 dan telah menjalankan latihannya yang pertama pada 11 Mei 2008. Segala program dan perlaksanaan aktiviti kelab ini telah dikendalikan oleh Saudara Adi. Untuk mendapatkan keterangan lanjut tentang Kelab Akademik Bola Sepak Sentosa ini sila lawati di:

http://akademikbolasepaksentosa.blogspot.com

Saudara Adi... bertanggungjawab sepenuhnya mengendalikan Kelab Bola Sepak Sentosa


Salah satu bentuk sessi latihan yang dilalui oleh pesrta-peserta akademik...



"jangan main-main..... beri tumpuan ketika latihan dijalankan...."

"awak semua kena lari satu pusingan taman ini...... kerana kalah dalam perlawanan tadi..."

01 June 2008

Program Cucian Amal Kenderaan Berlangsung Dengan Jayanya.... Syabas Semua AJK KRT
















"Syabas dan tahniah kepada semua AJK KRT Zon Sentosa kerana berjaya membuat satu program yang menarik dan jarang dibuat oleh mana-mana KRT setakat ini", itulah antara ucapan yang disampaikan oleh wakil Jabatan Perpaduan iaitu En Rozaidi Bin Ikhwan ketika menyampaikan ucapan perasmian beliau. Program yang bermula dari pukul 8.30 pagi sehingga 4.30 petang itu berjaya mencuci kenderaan hampir 50 buah kenderaan pelbagai jenis. Bagi pihak KRT mengucapkan ribuan terima kasih kepada para penyumbang dan Kelab Kereta Warisan Perdana kerana turut menyumbang dan memeriahkan suasana pada hari berlangsungnya program tersebut.Sekali lagi syabas dan tahniah kepada semua AJK yang terlibat dari ahli Majlis Tertinggi KRT Zon Sentosa.

Perlawanan Persahabatan Bolasepak..



KRT Zon Sentosa telah mengadakan satu perlawanan persahabatan bola sepak dengan Pergerakan Pemuda Umno bahagian Pasir Gudang pada 10 Mei 2008 (Ahad). perlawanan tersebut telah diadakan di padang awam Felda Cahaya Baru. Dalam perlawanan persahabatan yang dimulakan pada pukul 5.00 petang itu, pasukan Pergerakan pemuda Umno telah berjaya menewaskan pasukan KRT Zon Sentosa dengan jaringan 5 berbalas 1.

Selepas perlawanan tersebut, pasukan pergerakan Pemuda Umno bahagian Pasir Gudang telah menyumbangkan jersi lengkap untuk satu pasukan kepada KRT Zon Sentosa. Bagi pihak KRT Zon Sentosa merakamkan penghargaan dan jutaan terima kasih...

Gambar-gambar Sekitar Mesyuarat Bulanan KRT

Aksi seorang tokoh pemimpin... pengerusi KRT

Mesyuarat bulat..... membincangkan isu-isu semasa di taman..

Mesyuarat di tengah taman rekreasi... maklum la.. KRT belum dapat kelulusan bangunan pergerakannya...

Selesai mesyuarat.... jamuan tetap disediakan..

Pengerusi memperkatakan sesuatu di dalam mesyuarat SRS KRT Zon Sentosa...

Antara ahli SRS yang hadir dalam mesyuarat SRS..

Ahli-ahli SRS tekun mendengar ucapan pengerusi KRT